Technical Contributions
Das Ende des Preiseraten für Facility Services
There are no translations available.

Innovative Ausschreibungs- und Vergabeverfahren

Die in Deutschland angewendeten Ausschreibungsverfahren für Facility Services ermöglichen eine nur eingeschränkt vergleichbare und somit gerechte Beurteilung der abgegebenen Angebote. ...

Hin zum optimalen Arbeitsumfeld

Entwicklung von FM-Strategien
auf Grundlage des "Hospitality"-Gedankens

Welchen Mehrwert bietet der Hospitality-Gedanke für das Erbringen der Facility Services und durch welche Leistungen kann ein Facility-Services-Provider zur Nutzerzufriedenheit beitragen...

SKY Sportstudio

Flüsterleise Technik für ungestörten Sendebetrieb

Für das neue Sendestudio „Sky Sport HQ“ vom Sky Deutschland erfolgte Neuplanung der Haustechnik, mit dem Ziel, die Technik nur soweit erforderlich auszutauschen und eine raumtechnische Sonderlösung für den Sendebetrieb zu schaffen...

"Umzug geschafft!"

Andreas Masiorek, Geschäftsführer Canzler GmbH

Wenn Unternehmen aufgrund von Expansion oder Flächenkonsolidierungen auf Objektsuche gehen, benötigen sie einen strukturierten Suchprozess, um sich auf dem Vermietungs- oder Investorenmarkt (Projektentwickler) zurechtzufinden...

Schöne neue Arbeitswelt

So passen Betriebskosten und Nutzerkomfort zusammen:
Tipps zur Umsetzung moderner Bürokonzepte

Andreas Masiorek, Geschäftsführer Canzler GmbH

Bei der Umsetzung neuer Bürokonzepte mit Titeln wie Business Club, Open Space oder Future Workplace bieten die unterschiedlichen Interessen von Nutzern, Arbeitnehmern, Vermietern und Eigentümern / Projektentwicklern reichlich Diskussionsstoff. Es gilt, menschliche Bedürfnisse sowie Investitions- und Betriebskosten, Nutzerkomfort oder die bauliche und technische Umsetzbarkeit miteinander zu vereinbaren. Der Praxisbericht zeigt, worauf es ankommt.

Digitaler Fortschritt in der Gebäudeautomation

Aktuelle Entwicklungstrends und bessere Verfügbarkeit der Technik

Victor Höschele, Canzler GmbH

Entspricht die Automation in Gebäuden heute dem Stand der Computerwelt? Können die neuesten Entwicklungen in der Informationstechnologie im Gebäude Anwendung finden? Ist eine Fortführung der „Digitalisierung der Technischen Ausrüstung“ im Wohnungsbau und in Zweckbauten sinnvoll und notwendig?

Jetzt wird's heiß!

Klimatisierung in deutschen Büros

Mathias Behrens, Canzler GmbH

Angenehmes und produktives Raumklima trotz hoher Außentemperaturen: Im Neubau gelingt das durch eine effiziente Anlagentechnik. Im Bestand helfen einfache Maßnahmen, Nachjustierung der Anlagen und nachrüstbare Technische Anlagen, die Raumtemperatur zu senken

download

Structural fire-protection - prestigious entrance areas

Increased fire-protection requirements apply to foyers

Laura Kuhnert, Canzler GmbH

Increased fire-protection requirements apply to foyers with waiting areas open to the public on the one hand; on the other hand, these areas are the visiting card for the building. Therefore, when re-vitalising existing buildings, the design of the foyer plays an important role in the marketing process, beside other factors such as the location of the estate or the surface areas. A prestigious entrance area upgrades the overall look of the building.

REFRESH! - Wenn der Zahn der Zeit am Hochhaus nagt

Revitalisierung von Hochhäusern - Vortrag mit Praxisbeispielen von Refurbishments

Michael Nolte, Geschäftsführer, Architekt/Wi.-Ing., Ltg. Projektmanagement, Canzler GmbH

Am 10.06.2015 fand im Rahmen der Veranstaltungsreihe „Heuer Fach-Dialog“ das Symposium „Hochhäuser - Machen die Wohntürme das Rennen? Neue Entwicklungen in Deutschland und Europa“ statt. Auch Canzler konnte als Dialogpartner die langjährigen Erfahrungen aus dem Bereich Revitalisierung und Umnutzung von Hochhäusern einbringen

Smoke Protection Pressure Systems in high Skyscrapers

"Lighthouse“ ECB in Frankfurt am Main

Mathias Behrens,Canzler GmbH, head of the Canzler Dresden office, authorized representative and DGNB auditor

Smoke Protection Pressure Systems (SPPS) have become Industry Standard, securing safe Escape Routes via Staircases and Elevator Shafts in Case of Emergency. As a first step in the ECB project, the building owner entrusted Canzler with the planning services; starting with mechanical trades, followed by building automation.

Transfer of Construction Documentation to operative Business

Field Report by the example of a current major project

Manuel Kaufer, Dipl.-Immobilienwirt, Canzler GmbH, fm-solutions

By the example of a current major project, the transfer of construction data into a CAFM-system is being explained. Data of about 30 planning experts and 120 individual trades had to be integrated into a CAFM system. The migration of enormous data quantities and extensive documentations into just a few FM/CAFM systems within a very limited time frame represented a major challenge.

Consensus between Fire Protection and Continuation Permit

Modernisation and Repair during ongoing Operation

Andreas Masiorek, Management Canzler GmbH

After refurbishment and modernisation, The Bonifazius Towers in Mainz are again among the sought-after office locations in the state capital of Rhineland-Palatinate. Canzler acted as general partner for the technical equipment and demonstrates with this example how modernisation of fire protection in existing buildings can be carried out in accordance with required standards and public requirements. The refurbishment was executed during ongoing operations.

“A Matter of Trust” The Provision of System Services

Jürgen Zeller, Canzler GmbH

The more dynamically competition on global markets is carried out, the more important unique entrepreneurial features and core competences will be for said competition. This concentration on one’s own core competences means that entrepreneurial partnerships are continually gaining in significance in the field of support within an organisation. This results in combinations of the value creating chains of different business enterprises.

download

Safe Running of Premises – Demands made upon the Running of Properties in Rental Contracts

Andreas Broßmann, Managing Director responsible for the Division FM-Solution, Canzler GmbH

A major German group of companies is changing its properties strategy: rent rather than own. The premises rented should, as far as possible, offer an uninterrupted and reliable framework for the operations-critical applications without the tenant assuming the responsibility of a building manager, including the maintenance risk. In the following Andreas Broßmann of Canzler GmbH illustrates how the definition of demands upon the on-going running of the building in the rental contract accommodates the needs of both tenants and landlords..

Geothermal Energy: Heat from the Depths

Dr. Gerhard Braunmiller, Office Manager for Canzler GmbH in Munich, VBI-Guideline “Deep Geothermics” with the Association of Consulting Engineers

Investors, property owners and tenants wish to have a sustainable and economic energy supply. By opting for geothermal energy they are putting their faith in a future-safe technology that is available in the long term, environmentally- friendly and safe and also promoted internationally by politics.

Development of Building Automation Systems

Function and System Integration increases the Usefulness of a Property

Bertram Canzler, Managing Partner of Canzler Ingenieure GmbH
Albert Holzey, Employee of Canzler Ingenieure GmbH

Over the course of the past 35 years the building automation sector has developed from a simple and decentralised supportive technology for measuring, controlling and regulating or for the control centre to a central trade-spanning brain and nervous system for commercial properties. The early incorporation of one’s function and integration planning at the requirements planning and project development stage already increases the usefulness of a property, saves money and trouble and allows greater freedom for the architecture.

Risks and Chances with Portfolio Properties

Andreas Masiorek, authorised officer and project manager of Canzler Ingenieure GmbH

Occupants, property owners and investors are regularly forced to rethinking due to expiring rental contracts, declining numbers of employees, more efficient office spaces as well as shifted demands for technical equipment, energy consumption or flexible room layouts. The adaptability of the real estate is an essential component of its sustainability.

download

New Construction of BMW Automobile Factory in Leipzig, Automation and Information Technology

Since 2005, with 5,500 employees and hundreds of robots, BMW has manufactured 650 automobiles a day, of various models, at its new factory in Leipzig.

Because of the extremely high flexibility in manufacturing, in the building and its technical equipment, the highest-quality cars can now be economically manufactured in Germany. Various automation and information systems are linked throughout the departments and buildings, and are used for planning, construction, operations and security.

download

What Would Building Technology be Without Norms and Regulations?

A statement about the surge of norms and regulations in building technology.

Günter Reuther, General Manager, Canzler Ingenieure GmbH
Mülheim an der Ruhr

“In terms of future norms and regulations, I wish that only framework conditions would be described and that developments and technical solutions would not be restricted. They should be practical and comprehensible for everyone.”

You can download an article on this topic as a pdf file here:

What HVAC Clients Really Want

The viewpoint of investors, renters and users

Heating, ventilation and air conditioning systems in office and administration buildings must be designed flexibly so that users planning to reorganize the space into single, group or open-plan offices can ensure that temperatures remain comfortable.

You can download an article on this topic as a pdf file here:

Precise Diagnoses Require House Calls

“Facility Management” in the Journal Mittelstand, an insert in the Handelsblatt

Canzler is one of the first German FM consulting companies. Specialized knowledge and teamwork are the keys to its success.

You can download the article as a pdf file here: Download

Decentralised or Centralised Climate Control?

Climate control in office buildings from the perspective of investors, renters and users

You can download an article on this topic as a pdf file here: Downolad

The Office Axis As a System Component

IBC - Individual Business Concepts in Frankfurt/Main